[ Pobierz całość w formacie PDF ]
świata. Komuniści chełpili się jednak i już 16 stycznia 1963 roku oficjalne pismo Francuskiej Partii Komunistycznej
France Nouvelle doniosło, że Jako część dialogu z rosyjskim Kościołem Ortodoksyjnym ustalono, że podczas Soboru
nie będzie bezpośredniego ataku na komunistyczny system. Notkę zamieściło też katolickie pismo La Croix, które 15
lutego napisało mniej więcej to samo: W wyniku rozmów ustalono, że Metropolita Nikodem zgodził się na to, że ktoś
uda się do Moskwy z zaproszeniem [na Sobór], pod warunkiem udzielonych gwarancji apolitycznego nastawienia
Soboru.
Negocjacje prowadzone przez kard. Tisserant w rezydencji ojca Lagarde klasztoru Petites SSurs des Pauvres aux
Bordes (Little Sisters of the Poor in Borny), dość dokładnie opisał w 1989 roku w wywiadzie do pazdziernikowego
wydania pisma 30 Dias biskup Decezji w Metz, Paul Joseph Smith. Podobnie przedstawił to Msgr. Georges Roche, a
nawet lewicowy niemiecki teolog ojciec Bernard Häring, zresztÄ… uczeÅ„ Hansa Künga.
Interesujący jest też opis rozmów doprowadzających do zawarcia Paktu w Metz, zawarty w książce Jesuits napisnej przez
jezuitÄ™, ojca Martin Malachi.
[48] Pełny polski tekst Encykliki Pacem in Terris znajduje się m.in. pod adresem: http://www.opoka.org.pl/biblioteka
/W/WP/jan_xxiii/encykliki/pacem_in_terris_11041963.html
[49] Należy jak najczęściej przypominać nazwiska osób odpowiedzialnych za kierowanie bądz inspirowanie soborowych
ruchów progresywistycznych i za destrukcję Kościoła. Zgodnie jednak z Planem Desktrukcji, ludzie zamiast pozostać
zapomnianymi, zostali wywyższeni. Pontyfikat Jana Pawła II konsekwentnie przyczynił się do tego w wielkim stopniu.
Dla przykładu:
Ç Jedna z ważniejszych postaci liberalnego nurtu Vaticanum II, kardynaÅ‚ Yves Congar, OP, w 1994 roku otrzymaÅ‚
insygnia kardynalskie, a w specjalnym liście Jan Paweł II dziękował mu słowami za odwagę, ponieważ teologia [Twoja -
Y. Congara] wychodzi naprzeciw przyszłości i odnowie, realizowanej przez Sobór .
Ç Ojciec Karl Rahner, SJ, tylko o krok od oficjalnego potÄ™pienia za swe poglÄ…dy za papieża Piusa XII, zostaÅ‚ caÅ‚kowicie
zrehabilitowany, a pózniej zaproszony został przez Jana XXIII do udziału w obradach soborowych. Jego heretyckie teksty
niemal w całości wykorzystane zostały w konstytucjach Lumen Gentium (O Kościele) czy Dei Verbum, które właściwie
sam redagował. Nawet dziś jeszcze (np. w marcu 2004) organizuje się w Watykanie specjalne sympozja rozkoszujące się
twórczością K. Rahnera.
Ç Hans Urs von Balthasar, jeszcze w póznych latach 50-tych uważany byÅ‚ przez szwajcarskich biskupów za tak
niekatolickiego teologa (np. nie wierzył w istnienie piekła), że nie dopuszczali oni go jako doradcę soborowego. Pozniej
wszystko zmieniło sie, a za pontyfikatu Jana Pawła II niemalze dostąpił najwyzszych godnosci: zmarł zaledwie kilka
godzin przed ceremonią nominacji kardynalskiej z rą Jana Pawła II.
[50]Pełny polski tekst dokumentu Lumen Gentium znajduje się m.in. pod adresem: http://www.archidiecezja.lodz.pl
/czytelni/sobor/kk1.html
[51] Animus Delendi, I, str. 60.
[52] Ibid., str. 61.
[53] Mark Fellows, Fatima in Twilight, op.cit., str. 180
50 z 51 2012-09-06 09:20
Strona Mirosława Dakowskiego - FATIMA - aktualność Przesłania i ko... http://dakowski.pl//index2.php?option=com_content&task=view&id=7...
[54] Redakcja Bibuły przygotowuje analizę działania Opus Dei.
[55] ibid, str. 139
[56] ibid, str. 138
[57] Powtórzone m.in. w Le Figaro, 9 grudnia 1976 roku
[58] Fr. Ralph M. Wiltgen, S.V.D, The Rine flows into the Tiber. A History of Vatican II, TAN 1985, str 276. Książka ojca
Wiltgen, wydana w 1966 roku, posiada Imprimatur i Nihil Obstat.
[59] Fr. R. Wiltgen, op. cit., str. 90-93.
[60] Brat Frére François de Marie des Anges, Fatima Prophecies of Tragedy and Triumph; Epiloque, Abridged from
The Whole Truth About Fatima, op. cit., str. 95., który cytuje Documentation Catholique, 1960, col. 1542.
[61] Dokładna analiza przemówienia kard. Ottaviani i następnych oświadczeń mających miejsce od 11 lutego 1967 roku
do 7 lipca 1977 roku, znajduje siÄ™ w III Tomie dzieÅ‚a: Brat Frére Michel de la Sainte Trinite, op. cit., Tom III, strony
721-734.
[62] Jak wspomina w swoim pamiętniku pod datą 28 maja 1967 roku modernistyczny filozof Jean Guitton, długoletni
przyjaciel Pawła VI, o tym jak rozmawiali oni między innymi na temat odbytej podróży do Fatimy. Na pytanie Guitton
Jakie wrażenie sprawiła na [Waszej Zwiątobliwości] siostra Aucja? , Papież odpowiedział szczerze: O, to bardzo prosta
dziewczyna. Jest zwykłą chłopką bez żadnych komplikacji. Ludzie chcieli ją zobaczyć, to pokazałem im ją . Wzruszająca
wypowiedz Papieża; oto miłość prostego człowieka w wydaniu Pawła VI!
[63] Brat Frére François de Marie des Anges, Fatima Prophecies of Tragedy and Triumph; Epiloque, Abridged from
The Whole Truth About Fatima, op. cit., str. 120., który cytuje kanonika Barthas. Tego dnia, po Mszy św., kanonik Barthas
spotkał się z siostrą Aucją i jej przełożoną.
[64] Ojciec Ulysses Floridi, Moscow and the Vatican, cytowany przez: Brat Frére François de Marie des Anges, Fatima
Prophecies of Tragedy and Triumph, str.142.
[65] Brat Frére François de Marie des Anges, Fatima Prophecies of Tragedy and Triumph; Epiloque, Abridged from
The Whole Truth About Fatima, op. cit., str. 33-34., który cytuje list ojca Aparicio z 24 listopada 1960 roku.
[66] Brat Frére Michel de la Sainte Trinite, op. cit., Tom III, strony 749-750.
Zamknij okno
51 z 51 2012-09-06 09:20
[ Pobierz całość w formacie PDF ]